Дніпро, вул. Європейська 15, оф. 303
+38 (067) 005 3388

Подвійна річниця

Метро Дніпра відсвяткувало День народження

Річниця визначної події. 29 грудня Дніпро відзначив подвійне свято. Саме у цей день, 39 років тому,  розпочала свою роботу служба замовника спорудження підземки – Дирекція метрополітену, що будується. Їй, а також всім, хто брав участь в будівництві нашого метро, ми завдячуємо тим, що в цей же день, але у 1995 році, в експлуатацію ввели першу пускову ділянку. Вона складається з 6 станцій, електродепо та інженерного корпусу. 

Ще на початку 1978 року на спільному засіданні міського комітету партії і міськвиконкому прийняли рішення про будівництво метрополітену у тодішньому Дніпропетровську. Відповідний документ направили до Москви. Під час чергового візиту Леоніда Брежнєва керівники області звернулися до нього з проханням розглянути питання побудови метро в нашому місті. На що наш земляк відповів:

«Готуйте відповідні документи».

Йому тут же показали аналітичну записку з усіма необхідними розрахунками, здивований Леонід Ілліч тільки і зміг вимовити:

«Ну, ви, братці, даєте!»

З того моменту і до сьогодні історію метро можна поділити на декілька етапів. Спочатку відбулися розробка, експертиза та затвердження техніко-економічного обґрунтування та самого проекту. 

Потім за планом –  гірничі роботи по спорудженню стволів та перегінних тунелів. При цьому слід зазначити, що підговка розпочалася ще у червні 1980 року. А введення в експлуатацію 1-ої  пускової ділянки лінії відбулось 29 грудня 1995 року. На урочистості, присвячені цій знаменній для нашого міста події, приїхав президент України Леонід Данилович Кучма. 

Але, на жаль з 1996 року фінансування будівництва метрополітену майже припинили і на протязі всього періоду до 2016 року воно було недостатнім і дуже не стабільним. Що призвело до затягування терміну вводу в експлуатацію першої черги у повному обсязі. Завершення будівництва 3 станцій другої пускової ділянки затягнулося на довгі роки. 

Проте у 2016 році з’явилися надії на завершення будівництва – за результатами міжнародного конкурсу визначили нового генерального підрядника.

Фінансування будівництва передбачено за рахунок кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку.

Але, попри таку ситуацію, у метрополітені святкують свої маленькі перемоги. У травні 2018 року на честь 250-мільйонного пасажира у підземці Дніпра запустили вагон-музей. Його подекуди можна побачити і зараз. Зовні від відрізняється покраскою під український прапор. А всередині розміщені інформаційні плакати, з яких можна дізнатися про найвизначніші події та факти з життя нашого метрополітену.

 

 

Поширити:
30 Грудня, 2019